Als herverzekeraar hebben we een jarenlange ervaring opgebouwd die uniek is in Nederland en het buitenland.

Onze werkwijze

Als er sprake is van een verhoogd medisch risico is het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering (ORV) niet altijd vanzelfsprekend. Verzekeraars kunnen de aanvraag dan afwijzen. De Hoop wil voorkomen dat mensen tegen hun wil onverzekerd zijn. Al sinds 1905 zijn wij actief als herverzekeraar. In Nederland, maar ook in het buitenland. Steeds meer verzekeraars weten ons te vinden. Dat is een goede zaak want hoe meer mensen het bestaan kennen van De Hoop, hoe groter de kans dat ook mensen die ziek zijn of ziek zijn geweest een goede overlijdensrisicoverzekering kunnen afsluiten.


Kan ik als klant ook rechtstreeks bij De Hoop een overlijdensrisicoverzekering (ORV) afsluiten?

Nee dat kan niet. Wij zijn een herverzekeraar. Verzekeraars kunnen bij ons de overlijdensrisicoverzekering onderbrengen als er sprake is van een verhoogd medisch risico. Als klant merkt u daar niets van, maar op die manier maken wij het wel mogelijk dat verzekeraars u als klant kunnen accepteren.


Persoonlijk en deskundig

Wij zijn een kleine, toegankelijke organisatie met korte lijnen. Voor verzekeraars betekent dit dat aanvragen worden behandeld door de mensen met wie zij persoonlijk contact hebben. We werken snel en vakkundig. Aanvragen nemen we direct in behandeling. Voor 96% van de ingediende aanvragen geldt dat we deze kunnen accepteren. Dat betekent dat bijna iedereen via ons verzekerd kan worden.

Maatwerkroutes vergroten de kans op een goede overlijdensrisicoverzekering

De kans dat u via een maatwerkroute een verzekering kan afsluiten als er sprake is van een verhoogd medisch risico is vele malen groter dan via de ‘normale’ route. Als er sprake is van maatwerk wordt u dossier persoonlijk beoordeeld. Reguliere (her)verzekeraars maken meestal gebruik van handboeken, zogenaamde manuals, waarin de premieopslagen per medische aandoening vast staan. De Hoop stelt zich op het standpunt dat iedere klant uniek is. Door direct naar het dossier van de klant te kijken, kan er vaak een lagere inschatting worden geven dan op basis van de manuals van de (her)verzekeringsmaatschappijen.